måndag 4 april 2011

En billig priorat


Förutom vinsmakandet är en trevlig sak med vinprovningar att man träffar andra likasinnade. Vid slutet av en provning så satt vi vid bordet och pratade om favoritviner. För att komma ihåg vintips som jag får på detta sättet brukar jag skriva ner dem någonstans på provprotokollet. Sen är det inte alltid jag klarar av att tolka mina anteckningar när jag ser protokollet.

När jag tittade på protokollet från den portugisiska provningen såg jag en notering som såg ut som gr - 17h. Jag funderade en stund men kom inte ihåg vad det handlade om. Idag passerade jag en hylla på systembolaget där det stod en rad flaskor GR-174 (nr 2770) och då kom jag helt plötsligt ihåg. Min provgranne var väldigt förtjust i denna billiga Priorat. Så är det bara att se om jag blir lika entusiastisk.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar